vrijdag 3 februari 2012

Bouw van het pleintje

Na heel wat rekenwerk (het leek wel wiskunde!) dan nu toch eindelijk het middenstuk, het zogenaamde PLEIN klaar. Ik had natuurlijk weer eens afgeweken van de opgegeven maten en daarmee een probleem gecreĆ«erd voor mezelf. Maar ik ben eruit gekomen en het resultaat is naar mijn zin. Ik denk wel dat er nog wat applicatiewerk in de beige rand komt, ik vind het nu een beetje saai. Nu kan ik in ieder geval weer verder bouwen met de huisjes.

In de tuin wordt momenteel niet zoveel meer gebouwd. Dinsdag kwam de poort en wat rasterwerk en het dak voor een deel (plakken kan niet met vorst, vandaar het plastic). s'Nachts had ik bedacht dat ik het rechterstuk toch ook dicht wilde hebben dus vriendelijk gevraag of er nog wat hout over was en een 2de trellie  besteld. De timmerman vond het gelukkig geen probleem! Het is nu aan ons om de elektra te doen, waarna de boel afgewerkt kan worden. Deze zomer hebben we ook het schilderwerk nog, maar de kleuren, daar ben ik nog niet uit. Iemand suggesties?


Ben alleen bang dat ook het elektra nog even moet wachten want er is me toch een pak sneeuw gevallen! Vlug even een foto gemaakt, want misschien is het wel het enige wat deze winter valt. het heeft wel zijn charme nietwaar? Heb ik ook gelijk een excuus om geen boodschappen te doen vandaag. Mag manlief wat patatjes gaan halen. Ook lekker!!!

DS is uit school gekomen en na het omkleden gelijk door naar de schaatsbaan. Het ging zo snel dat ik geen tijd had voor een foto! Misschien straks als hij verkleumd terug komt.

Fijne dag,

Geen opmerkingen: