zondag 1 januari 2012

Wikken en wegen.

De laatste weken van het oude jaar stonden in het teken van "het bouwproject". Na de originele tekeningen te hebben bekeken, sloeg de twijfel toe....dit is wel heeel klein, kan ik dit wel, en elke dag eentje, welke kleurtjes wil ik dan, heb ik daar genoeg van etc, etc,...
Na wat wikken en wegen werden er knopen doorgehakt, het was tenslotte bijna 1 januari en dan moest de bouw beginnen! Ten eerste vond ik ze toch te klein en heb besloten om ze 150% te vergroten. Daarna moesten de eerste bouwtekeningen worden gemaakt.
Er lagen nog een paar luierinlegvelletjes en die zijn inmiddels allemaal gebruikt om te tekenen. Vervolgens dus naar de winkel om hier wat meer van in te slaan. De voorraad lapjes werd bestudeerd en vooral de rode, roze , beige, bruine en blauwe lapjes werden uitgekozen en apart gelegd. Daarna werd de eerste steen gelegd, midden tussen de champagne en de oliebollen!
En omdat het dan vandaag de allereerste dag is wordt het eerste huisje opgeleverd. Er blijven nog wat vraagstukken open, zoals welke kleur biesje en wat doe ik met het tussenblokje, hoeveel heb ik dan nodig etc. maar we hebben nog een heel jaar voor ons liggen en we doen het dag voor dag toch? Inmiddels verschijnen in blogland de eerste foto's en ik moet zeggen dat er hele leuke tussen zitten waar ik nog wel wat inspiratie van kan opdoen. Ik ga dus nog even zoeken naar wat kantjes en bandjes.


Fijne dag,

5 opmerkingen:

MÂȘ Clara Lloveras zei

Lovely house!!!

Klaske zei

Mooi huisje! Succes bij het verder bouwen!

AnitaS zei

Wat een lief huisje is het geworden. Succes verder.

Merian zei

Hij is toch wel heel mooi hoor, het eerste huisje.

Anoniem zei

Ha Sas,
Hierbij dan mijn eerste reactie op je blog. Je begint me aardig aan te steken met je werkstukken. Leuk allemaal!
Ik ga vanmiddag ook eens even neuzen in de winkel in Den Bosch. Eens kijken of ik een beginnerswerkje kan kopen. Mocht je nog suggesties hebben, houd ik me uiteraard aanbevolen.

Groetjes

Wietske